Om at uddelgere…

Først efter at mine børn var flyttet hjemmefra, besluttede jeg mig for, at jeg måtte have rengøringshjælp.
Det lyder måske lidt underligt, for det er da endnu mere en hjælp, når man bor flere på matriklen… Ja, det er det, men der var jeg ikke et sted i livet, hvor jeg havde fred med, at jeg absolut ikke er fan af rengøring. Jeg synes det var lidt en falliterklæring, at jeg ikke engang kunne gøre rent i mit eget hjem…

Men jeg synes simpelthen det er så meget spild af min tid, og jeg er ikke en af dem, som føler stor tilfredshed når jeg er færdig, så derfor har jeg gennem flere år haft rengøringshjælp.

Min rengøringshjælp i dag hedder Nina, og hun gør det super godt, og er glad for at kunne gøre en forskel i mit liv. Total win win 😊

Det er klart at der skal økonomi til at tage sådan en beslutning, men allerførst skal der fokus på, hvad du bruger din tid på, og om der er noget du gerne vil gøre mere af, men ikke føler du har tiden til.

Er der det, så er det tid til at se om der er noget af det, som DU måske ikke er fan af, som skal uddelegeres.

Det behøver ikke være rengøring, men måske du ikke synes madlavning er det sjoveste i verden hver dag, så kunne du måske uddelegere en dag eller to til et medlem af matriklen, eller I kunne spise rugbrødsmadder en dag eller to, og hvis økonomien er til, så kan det være take-away eller restaurant.

Ligegyldigt hvad det er, så brug lidt tid på at finde ud af, hvordan du kan uddelegere, så du kan få frigivet tid at at gøre noget af det der gør dig godt og dermed gør dig glad.

Når jeg har rengøring hver anden torsdag formiddag, så går jeg som oftest på café, og som nu skriver nyhedsbrev eller laver noget andet som har med min virksomhed at gøre, for at arbejde fokuseret med min virksomhed (uden at eksempelvis at have dårlig samvittighed over manglende rengøring) gør mig glad.

Kærligst Marianne ❤❤ ❤

Comments 2

    1. Post
      Author

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.